رشته مدیریت بازرگانی یکی از پرطرفدارترین رشته های دانشگاهی در ایران و دنیا است. گروه مدیریت بازرگانی دانشکده مدیریت دانشگاه خوارزمی با هدف جذب و آموزش دانشجو در دو حوزه مدیریت بازرگانی و مدیریت کسب و کار گرایش بازاریابی شکل گرفته است و هم اکنون ۶ عضو هیات علمی دارد. در حال حاضر گروه مدیریت بازرگانی مشتمل بر دوره های کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی با سه گرایش بازاریابی، بازرگانی بینالملل، مدیریت استراتژیک و رشته مدیریت کسب و کار با گرایش بازاریابی است.
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی
برای موفقیت در یک اقتصاد جهانی در حال تغییر، مدیران باید کل شرکت را ببینند و نیروهایی را که جهتگیری، سیاستها و اهداف شرکت را شکل میدهند، درک کنند. این نیاز، جستجو برای متخصصان با مهارت های قوی در حل مسئله و تفکر استراتژیک و خلاق را افزایش می دهد. تاکید رشته مدیریت بازرگانی با گرایش مدیریت استراتژیک بر پیش بینی بازار، برنامه ریزی و تخصیص منابع مبتنی بر پیش بینی های انجام شده و نهایتا اجرا و کنترل برنامه ها با هدف ارزیابی رقابت و اجرای استراتژی ها می باشد. چراکه مدیریت استراتژیک، سازمان ها را به عنوان رقبا در یک چشم انداز اقتصادی مطالعه می کند. هدف این گرایش، ارائه مفاهیم و ابزار های است که به افراد کمک می کند تا در عین حال که وضعیت دانش خود را در حوزه مطالعات علمی استراتژی ارتقا می دهند، کیفیت تصمیمات استراتژیک خود را در بازار رقابتی بهبود بخشند و ضرورت های استراتژیک موفقیت یک کسب و کار را درک کنند.
این رشته مناسب افرادی است که دنبال به چالش کشیدن وضعیت موجود هستند. در این حوزه، ترکیب برنامه های آموزشی با تجارب موجود در جامعه، به افراد این قدرت را میدهد تا تفکرات جسورانه خود را در حوزه فعالیت های بازاریابی به تجارب عملی در دنیای واقعی تبدیل کنند. دانش به دست آمده در این دوره قابلیت های رهبری بازار را در دانشجویان تقویت می کند و آنها را قادر می سازد تا ایده های خود را در عین مواجهه با چالش های محیطی، عملی کنند. این دوره مهارت های لازم برای به کارگیری تکنیک ها و مفاهیم بازاریابی در دنیای واقع را در اختیار دانشجویان قرار می دهد.
اعضای گروه مدیریت بازرگانی:
دکتر بهاره اصانلو
دکتر سهیلا خدامی (مدیر گروه)
دکتر فراز صادق وزیری
دکتر مریم صداقت
دکتر نیلوفر عباس پور
دکتر حسین نوروزی