دیدار معاون آموزشی دانشگاه با رایزن علمی جمهوری اسلامی ایران در جنوب شرق آسیا

 | تاریخ ارسال: 1396/6/28 | 
آقای دکتر کیوانی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه و آقای دکتر طهایی از امور بین‌الملل دانشگاه به همراه معاونان و مدیران دانشگاه‌های تهران، صنعتی اصفهان و جهاد دانشگاهی با آقای دکتر قنبری رایزن محترم علمی ایران در کشور مالزی دیدار و گفتگو کردند. 
 
در ابتدا آقای دکتر قنبری اطلاعاتی در خصوص سیستم آموزش عالی در مالزی و تعداد دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در این کشور ارایه کرد. ایشان اظهار داشت که مالزی از تحصیل حدود ۲۰ هزار دانشجوی ایرانی طی سالهای ٢٠٠٠ تا ٢٠١٥ در حدود ۱/۵ میلیارد دلار درآمد داشته‌است در حالی که دانشگاه‌های کشور ما کوششی برای استفاده‌ی متقابل از ظرفیتی که در این کشور وجود دارد، نداشته اند. همچنین ایشان از راه‌اندازی کرسی زبان فارسی توسط دانشگاه خوارزمی در دانشگاه UPM تشکر کرد. خوشبختانه آقای دکتر قنبری اطلاعات جامعی از فعالیت‌های دانشگاه‌های کشور داشت و از فعالیت‌های مدیریت روابط بین‌الملل دانشگاه خوارزمی در جهت گسترش همکاری‌های بین‌المللی تقدیر نمود. 
 
در ادامه مقرر شد ارتباطات با دانشگاه‌های مطرح جنوب شرق آسیا در زمینه‌ی تبادل استاد و دانشجو و نیز تولید فناوری‌های نو در دستور کار قرار گیرد و در صورت امکان، نمایشگاهی  برای ارایه‌ی دستاوردهای علمی و پژوهشی دانشگاه‌های ایران در مالزی برگزار شود. در پایان جلسه آقای دکتر کیوانی نماد دانشگاه را به عنوان یادبود به ایشان اهدا کرد.



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 1794 بار   |   دفعات چاپ: 208 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر